Werkwijze – Jouw afspraak stap voor stap

In mijn praktijk draait alles om aandacht, verbinding en herstel. Elke behandeling is afgestemd op jou, want iedereen is uniek– en elk verhaal ook. Hieronder leg ik uit hoe een afspraak bij mij verloopt, zodat je weet wat je kunt verwachten.

1. Vooraf: Intake en anamneseformulier

Na het maken van een afspraak ontvang je een intake- en anamneseformulier via de mail. Hierin stel ik je een aantal vragen over je gezondheid, leefstijl en eventuele klachten. Dit helpt mij om alvast een eerste indruk te krijgen van waar je behoefte aan hebt.

2.  Kennismakingsgesprek & afstemming

Bij het eerste consult beginnen we met een rustig gesprek. Ik neem de tijd om jouw ingevulde anamneseformulier te bespreken en te luisteren naar je verhaal, je klachten of wensen.
Samen kijken we wat op dit moment belangrijk is voor jou. Daarbij houd ik rekening met jouw voorkeuren, grenzen en de signalen van je lichaam.
Elke behandeling ontstaat in het moment, afgestemd op wat jij nodig hebt om ruimte te maken voor herstel. Er is geen vaste vorm, we volgen wat zich aandient, met zorg en aandacht voor jouw proces. Jij staat centraal – jouw herstel, op jouw tempo.

3. Massagetherapie– intuïtief en afgestemd

Tijdens de massage werk ik intuïtief. Dat betekent dat ik met mijn handen luister naar wat jou lichaam op dat moment vertelt. Soms vraagt dat om rust, soms juist om diepte. Wat zich aandient-fysieke spanning, een emotie of iets wat naar de oppervlakte komt– mag er zijn en krijgt aandacht. Zo ontstaat een behandeling die helemaal bij jou past, niet vanuit een protocol, maar vanuit verbinding!

4. Korte evaluatie na afloop

Na de massage nemen we kort de tijd om te bespreken wat je ervaren hebt. Soms merk je direct verandering, soms werkt het door in de uren of dagen erna. We staan stil bij wat je lichaam je verteld heeft – en wat dat mogelijk betekent.

5. Nazorg: ruimte voor herstel

Na de behandeling is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen:

  • Drink voldoende water om afvalstoffen af te voeren
  • Gun jezelf rust en tijd om te voelen wat er veranderd is
  • Luister naar je lichaam – het weet wat het nodig heeft om te herstellen

6. Aandacht voor een volgende afspraak

Na de behandeling neem ik kort notities over wat belangrijk was tijdens de sessie: wat werkte goed, welke reacties gaf je lichaam en waar mogen we de volgende keer op letten.
Ook nodig ik je van harte uit om zelf kleine aantekeningen te maken in de dagen na de behandeling. Bijvoorbeeld:

  • Wat merk je aan je lichaam
  • Welke veranderingen voel je
  • Welke emoties of gedachten kwamen naar boven.
  • Hoe zit je in je vel

Door hierbij stil te staan, bij wat je opvalt, geef je ruimte aan je lichaam om te spreken en kun je bij een volgende afspraak makkelijker terugblikken op wat er in beweging is gekomen. We bespreken samen wat je hebt opgeschreven en stemmen de sessie daar weer op af.
Zo bouwen we samen aan een zorgtraject dat bij jou past – stap voor stap, afgestemd en in vertrouwen.

Welkom zoals je bent

Of je nu komt met fysieke klachten, behoefte aan ontspanning, of op zoek bent naar meer lichaamsbewustzijn – je bent welkom. Elke behandeling is een uitnodiging om weer in contact te komen met jezelf, en ruimte te geven aan wat jouw lichaam nodig heeft.

Maak een afspraak

Voor het maken van een afspraak kun je je contactgegevens invullen, je krijgt z.s.m. bericht.